czwartek, 16 stycznia 2014

Kurs kreatywności i Design Thinking

Pamiętam wakacje 2012... układanie kursu z kreatywności i Design Thinking dla studentów AGH i UJ. Pamiętam też stres przed pierwszymi zajęciami... Jak studenci informatyki, kognitywistyki i filozofii zareagują na kalifornijskie hasła? Czy przyjmą je z otwartością? a może wydadzą się im dziwne, nieprzystające do polskiej rzeczywistości?

Prowadzenie tych kursów było wyzwaniem ale po roku mogę stwierdzić, że i wspaniałym pomysłem! :) Najbardziej podobał mi się wykres nastawienia do przedmiotu względem czasu, który dostałam od studenta informatyki. Linia zaczynała się w zerze z komentarzem: "Co to w ogóle jest? Na co mi to?" a kończyła wysoko, wysoko z podsumowaniem: "Prawdopodobnie najbardziej przydatny przedmiot na studiach :))" Bo rzeczywiście, metody, które poznawaliśmy można stosować wszędzie, do różnych projektów niezależnie od branży :) To techniki, które pozwalają inaczej spojrzeć na problem, tworzyć i testować innowacyjne (sic!) rozwiązania, wykorzystać kreatywny potencjał swój i zespołu, a przy tym otworzyć się na nowe pomysły, dotrzeć do dawno nieużywanych pokładów swojej wyobraźni i świenie się bawić! :-)






Ogólny spis tematów z poprzedniego roku możecie obejrzeć tutaj. Była i burza mózgów, i Design Thinking, i - dla niektórych najtrudniejsze - zadania domowe!
  • Zdobądź coś najbardziej cennego wykonując 10 wymian i zaczynając od 1 spinacza.
  • W ciągu 3 godzin stwórz jak największą wartość zaczynając od 6 reklamówek z Lewiatana.
Itd. itp.... Na Stanfordzie takie interaktywne i nietypowe zadania to standard - na każdym kroku spotykało się studentów, którzy a to budowali prototypy, a to przeprowadzali ankiety i wywiady... W ubiegłym roku również na naszym miasteczku studenckim AGH można było zaobserwować ciekawe akcje... ;-)

W tym roku kurs startuje po raz drugi! Tym razem poprowadzi go Mirka :-) Co przyniesie nowy semestr? Już nie możemy się doczekać! :-)

Więcej zdjęć (na Facebooku Creative Cracow):
Artykuł o zajęciach w BIS AGH (strona 11):

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza